📈 784 (- 155) Unieke bezoekers
🎉 3 (+1) Betalende klanten
📉 0 Uitschrijvers
🧪 21 (+5) nieuwe probeer-week gebruikers
💰 € 99 (- €99) Omzet
💸 € 487,70 (+ €77,04) Kosten (server (€4) + domeinnamen €7,43 + Plug And Pay (€24,5) + Google Ads €451,77)
🏦 € -388,70 (- € 176,04) Resultaat
Wat ging goed
Deze maand nog een klant erbij. Heel fijn!
Nieuwe functionaliteit ‘quizes’ is bijna af. Daarmee kun je als trainer een quiz maken om de kennis van je studenten te testen. Heel goed om te zien of je informatie goed overgekomen is.
Ik had vorige maand als doel gesteld om de Click Through Rate van 1,58% op te hogen naar 5%.
Dát is niet gelukt, maar hij is wel omhoog gegaan naar 2,41%. Dat is al een verbetering.
Wat kon beter
Een flink verlies deze maand: €388,70.
De kosten voor Google Ads zijn erg hoog: €451,77.
En wat leverde dit op?
Google bracht 873 bezoekers naar mijn website. Dat is €0,52 per bezoeker (= klik in dit geval)
Dat is nog redelijk hoog. Dit kan lager door meer mensen te laten klikken: dus door de advertentie(tekst) aantrekkelijker te maken.
De cijfers
Advertenties
Aantal keer getoond (impressies): 125.863 (- 37.137)
Aantal keer geklikt: 873 (- 137)
Click Through Rate (CTR): 2,41% (+ 0,83%)
Kosten: € 451,77 (+ € 77,4)
Kosten per klik: € 0,52 (+ €0,15)
Funnel
Deze funnel geeft weer hoe ik nieuwe klanten aan wil trekken: van Google advertentie, naar een trial gebruiker naar een betalende klant.
Het valt op de dat de conversie van klik naar trial erg laag is: 2,41%. Het liefst zie ik hier 10%. Nu was dit vorige maand al een punt en is het deze maand beter. Maar er is nog veel meer ruimte voor verbetering.
Dat betekent dat de mensen die nieuwsgierig zijn als ze de advertentie zijn, niet vinden wat ze zoeken op de verkooppagina waar ze terecht komen.
Ook is de conversie van impressies laag: 0,62%
Dat betekent dat weinig mensen getriggerd worden door de advertentie. De advertentietekst sluit wellicht niet aan bij hetgeen wat ze zoeken.
Wat ga ik anders doen
De verkooppagina moet beter aansluiten op de advertenties (of andersom).
De advertenties moeten relevanter zijn voor de zoekopdrachten waar zij aan gekoppeld zijn.